Ostrów Mazowiecka Miasto

20.04.2020. Przystanek pasażerski Ostrów Mazowiecka Miasto. W tle komin ciepłowni w Ostrowi.
  • Typ: przystanek osobowy
  • Linia: 34
  • Kilometr: 36,580
  • Data budowy: 1950 r.
  • Data zamknięcia: 1993 r.
  • Peron: ziemny (200m)
  • Dworzec: rozebrany
  • Zadaszenie: brak
  • Odległość od zabudowań: 50 m.
  • Stan: nieczynny

Historia:

Przystanek kolejowy w Ostrowi Mazowieckiej powstał z potrzeby przybliżenia kolei mieszkańcom. Główna stacja była dość znacznie oddalona od centrum Ostrowi przez co mieszkańcy mieli utrudniony dostęp do kolei. Skutkiem tego w 1950 roku powstał nowy przystanek w rejonie ulicy Sportowej nazwany Ostrów Mazowiecka Miasto. Służył mieszkańcom aż do 1993 roku kiedy to w wyniku zawieszenia przewozów pasażerskich został zamknięty. Przystanek istnieje do dziś praktycznie w niezmienionej formie. W roku 2005 rozebrano tylko budynek dworca i oświetlenie peronowe.


Infrastruktura:

Przystanek Ostrów Mazowiecka Miasto składał się z jednego, jednokrawędziowego, ziemnego peronu o długości 200 metrów i wysokości 30 cm obok którego zainstalowano oświetlenie peronowe w formie latarni. Obok peronu postawiono duży, murowany budynek dworca z kasą i obszerną poczekalnią (rozebrany w 2005 roku) oraz parking na kilkanaście samochodów. Przystanek znajduje się w kilometrze 36,580 szlaku Ostrów Mazowiecka – Małkinia i jest oddalony od centrum Ostrowi o 1200 metrów.


Chronologia wydarzeń:

  • 1950 – otwarcie przystanku
  • 31.03.1993 r. – zamknięcie przystanku
  • 2005 – rozbiórka budynku dworca

Chronologia nazw:

  • Od 1950 do dziś – Ostrów Mazowiecka Miasto

Lokalizacja:


Wyświetl większą mapę

Galeria:


Ciekawostki:

  • Ostatni planowy pociąg osobowy mający postój w Ostrowi Mazowieckiej Miasto zatrzymał się tu dnia 31.03.1993 roku o godzinie 21:29 i był to osobowy nr 70223 relacji Ostrołęka – Małkinia.

Źródła: atlaskolejowy.net, bazakolejowa.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.