Profil pionowy

O ile linia nr 55 nie jest zbyt wymagająca dla taboru pod kątem profilu pionowego o tyle na linii nr 34 jest już co robić. Występują tu podjazdy o nachyleniu 10 promili zaś stacja Ostrów Mazowiecka w kierunku której zmierzają ciężkie pociągi jest praktycznie najwyższym wzniesieniem na linii.


Linia nr 34

Profil pionowy linii nr 34.
www.kolej.pawelniemiec.pl

Linia nr 34 charakteryzuje się profilem pionowym charakterystycznym dla szlaku łączącego dwie doliny dużych rzek. Zarówno stacja początkowa jak i końcowa leżą w obniżeniach terenu (Ostrołęka – dolina Narwi, Małkinia – dolina Bugu). Najwyższym punktem na linii nr 34 przystanek osobowy Ostrów Mazowiecka Miasto. Położony jest na wysokości 130m n.p.m. Najniżej położony jest Gucin, leżący na wysokości 102m n.p.m. Na wykresie możemy także zauważyć dwie mniejsze doliny. Rzeki Orz oraz Brok.


Linia nr 55

Profil pionowy linii nr 55
www.kolej.pawelniemiec.pl

Linia kolejowa nr 55 w porównaniu z linią 34 ma dużo łagodniejszy profil. Po wyjeździe ze stacji linia opada w dolinę Liwca by na wysokości miejscowości Borki Siedleckie zacząć piąć się w górę aż do szczytu w okolicy miejscowości Wojewódki Górne. Stacje Sokołów Podlaski oraz Siedlce leżą na podobnej wysokości (odpowiednio 167m n.p.m. oraz 154m. n.p.m.)


Źródło: kolej.pawelniemiec.pl


<- Powrót do strony głównej


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *