Rozkłady jazdy

Poniższe zestawienie zawiera większość zachowanych rozkładów jazdy pociągów pasażerskich dla kilku linii kolejowych, w tym dla linii Ostrołęka – Siedlce.
Autorem zdjęć rozkładów jazdy jest Jarosław Szczuryk (pseudonim Księżyc nad gieesem) a same zdjęcia pochodzą z serwisu Ogólnopolska Baza Kolejowa.


Lata 1909 – 1939


Lata 1939 – 1945


Lata 1945 – 1993


Lata 1993 – 1999 (Zastępcza komunikacja autobusowa)


<- Powrót do strony głównej


Źródła: www.bazakolejowa.pl

Ilostan MD Ostrołęka

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2021, godź 16:10


Spalinowozy:

  1. SP/SU45
  2. ST44
  3. SM42

Seria SP45 / SU45

Rok 1981. SP45-146 z pociągiem pośpiesznym z Białegostoku do Warszawy oczekuje odjazdu z Małkini. Niewykorzystany kadr z filmu Shoah (1985) Claude'a Lanzmanna.

SP45 / SU45 (301D) – polska uniwersalna lokomotywa spalinowa produkowana w latach 1970–1976 w Zakładach Metalowych im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu dla Polskich Kolei Państwowych jako seria SP45, później przebudowana. Była używana do prowadzenia pociągów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych. W roku 1984 lokomotywownia MD Ostrołęka posiadała 18 lokomotyw serii SP45.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Ostrołęka

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
SP45-00712 IV 198914 XI 1989Skasowana po 1994r.
SP45-01513 XII 19884 II 1994Skasowana w 2005r.
SU45-0171 VII 19961 VII 1997Skasowana dnia 27 II 2012r.
SP45-0248 V 19821 VII 1997Skasowana po 1998r.
SP45-0267 XII 197820 V 1997Skasowana po 1997r.
SP45-0275 VII 19804 XII 1985Skasowana dnia 28 X 2012r.
SP/SU45-03011 VI 19814 XI 1993Skasowana dnia 23 X 2012r.
SP45-03112 IX 197830 VI 1984Pożar w 1981r. Skasowana po 1984r.
SU45-0518 I 199620 V 1997Pożar w 1997r. Skasowana w1997r.
SP45-0561 VI 197816 II 1994Skasowana w 2012r.
SP/SU45-06026 IX 198120 I 1994Skasowana dnia 26 X 2011r.
SP/SU45-06623 IV 19801 VII 1997Skasowana w 2012r.
SP45-0835 II 197925 VI 1994Skasowana dnia 23 III 2011r.
SP45-1305 II 197931 XII 1997Skasowana dnia 14 XI 2012r.
SP45-1398 IX 19786 V 1989Eksponat w Kościerzynie
SP45-15929 X 198110 XI 1985Skasowana dnia 20 XI 2012r.
SP45-16329 X 198124 II 1987Skasowana po 1992r.
SP/SU45-1655 VII 19951 IV 1995Oczekuje rewizji (Unikol)
SP45-17928 V 197816 I 1991Skasowana po 2010r.
SP/SU45-19014 XI 19821 VII 1997Skasowana po 2011r.
SP45-2301 VI 19838 V 1987Oczekuje kasacji
SP/SU45-2369 VII 19911 VII 1997Modernizacja (ST45-16)
SP/SU45-2426 IV 19841 VII 1997Modernizacja (ST45-17)
SP/SU45-2436 IV 19841 VII 1997Modernizacja (ST45-18)
SP45-25212 XII 19924 X 1994Skasowana po 2000r.
– Kolorem białym oznaczono lokomotywy jeszcze fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
1978026 031 056 139 179
1979026 031 056 083 130 139 179 248
1980026 027 031 056 066 083 130 139 179
1981026 027 030 031 056 060 066 083 130 139 159 163 179
1982024 026 027 030 031 056 060 066 083 130 139 159 163 179 190
1983024 026 027 030 031 056 060 066 083 130 139 159 163 179 190 230
1984024 026 027 030 031 056 060 066 083 130 139 159 163 179 190 230 242 243
1985024 026 027 030 056 060 066 083 130 139 159 163 179 190 230 242 243
1986024 026 030 056 060 066 083 130 139 179 190 230 242 243
1987024 026 030 056 060 066 083 130 139 179 190 230 242 243
1988015 024 026 030 056 060 066 083 130 139 163 179 190 242 243
1989007 015 024 026 030 056 060 066 083 130 139 179 190 242 243
1990015 024 026,030 056 060 066 083 130 179 190 242 243
1991015 024 026 030 056 060 066 083 130 165 190 236 242 243
1992015 024 026 030 056 060 066 130 165 190 236 242 243
1993015 024 026 030 056 060 066 165 190 236 242 243 252
1994024 026 060 066 165 190 236 242 243 252
1995024 026 066 165 190 236
1996017 024 026 051 066 165 190 236
1997026 051 066 165 190 236

Seria ST44

18.08.2012, Niegowiec. Gagarin ze stonką taszczą ciężkie wahadło do Ostrowi Mazowieckiej przejeżdżając przez most nad rzeką Brok.

ST44 (M62) – radziecka lokomotywa spalinowa produkowana przez Ługanskij Tiepłowozostroitielnyj Zawod(ukr.) dla wielu krajów-członków Rady Wzajemnej Pomocy Gospodarczej oraz Korei Północnej. Żargonowo nazywana Gagarinem lub Iwanem. W roku 1985 MD Ostrołęka posiadała 33 lokomotywy serii ST44 na stanie.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Ostrołęka

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
ST44-0616 VII 198816 X 1995Skasowana po 1995r.
ST44-0663 III 198322 XI 1985Skasowana po 1996r.
ST44-07422 I 198815 II 1988Skasowana po 1997r.
ST44-10913 XI 198226 X 1985Skasowana po 1995r.
ST44-1106 VII 19821 VII 1997Modernizacja (M62-837)
ST44-18416 III 198323 XI 1985Skasowana po 1998r.
ST44-19711 III 19821 VII 1997Sprzedana do Niemiec
ST44-20412 III 19821 VII 1997Sprzedana do Niemiec
ST44-21624 I 19831 VII 1997Skasowana po 2012r.
ST44-2309 III 19829 III 1985Skasowana po 1998r.
ST44-24024 IV 19801 VII 1997Sprzedana do Niemiec
ST44-2968 IX 19821 VII 1997Modernizacja (M62-2006)
ST44-3061 II 19834 I 1986Skasowana po 1993r.
ST44-3238 IX 198226 X 1995Skasowana po 1995r.
ST44-32428 IX 1985
3 II 1988
8 XI 1985
20 V 1988
Czynna
ST44-3283 II 198820 V 1988Skasowana 30 XII 1999r.
ST44-3398 VIII 198419 XI 1985Skasowana po 1991r.
ST44-3962 XII 198726 VI 1992Skasowana po 1992r.
ST44-4011 VI 198326 X 1995Skasowana po 1995r.
ST44-49629 VI 19881 VII 1997Skasowana po 1998r.
ST44-55320 I 198326 X 1995Skasowana po 1995r.
ST44-55820 VI 199026 VI 1995Skasowana po 1995r.
ST44-58511 III 19823 IV 1985Skasowana po 2007r.
ST44-59416 II 19831 VII 1997Skasowana 20 VI 2000r.
ST44-6431 VIII 198826 X 1995Skasowana po 1995r.
ST44-6858 III 19827 IV 1986Skasowana po 1996r.
ST44-8771 VI 19831 VII 1997Skasowana po 1999r.
ST44-89928 VI 19791 VII 1997Skasowana po 1999r.
ST44-90026 IX 19871 VII 1997Skasowana po 2012r.
ST44-91716 VII 19791 VII 1997Skasowana po 1999r.
ST44-9281)12 III 19821 VII 1997Skasowana po 1999r.
ST44-92910 VIII 197924 XII 1985Sprzedana do Korei Północnej
ST44-93110 VIII 1979 1 VII 1997 Skasowana 28 XI 2012
ST44-93210 VIII 1979 1 VII 1997Skasowana po 1999r.
ST44-9681 X 19791 VII 1997Skasowana po 1999r.
ST44-98131 VII 19801 VII 1997Skasowana po 1999r.
ST44-98212 VIII 19801 VII 1997Skasowana 15 III 2010
ST44-99929 VI 19881 VII 1997Sprzedana do Korei Północnej
ST44-10016 IX 198015 IX 1980Skasowana po 1999r.
ST44-10026 IX 198021 XI 1985Skasowana 29 II 2010
ST44-100322 IX 198023 X 1988Skasowana po 1998r.
ST44-10582)22 X 198725 IX 1989Skasowana w 1989r.
ST44-10797 XI 19841 VII 1997Modernizacja (ST44-1248)
ST44-10807 XI 19841 VII 1997Skasowana 24 II 2010
1) Lokomotywa ST44-928 zagrała w filmie „Zabij mnie glino” w reż. Jacka Boromskiego
2) Lokomotywa prawdopodobnie uczestniczyła w wypadku w Gucinie – skasowana w wyniku uszkodzeń
– Kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
1979899 917 929 931 932 986
1980240 899 917 929 931 932 968 981 982 1001 1002 1003
1981240 899 917 929 931 932 968 981 982 1002 1003
1982109 110 197 204 230 240 296 323 585 685 899 917 928 929 931 932 968 981 982 1002 1003
1983066 109 110 184 197 204 216 230 240 296 306 323 401 553 585 594 685 877 899 917 928 929 931 932 968 981 982 1002 1003
1984066 109 110 184 197 204 216 230 240 296 306 323 339 401 553 585 594 685 877 899 917 928 929 931 932 968 981 982 1002 1003 1079 1080
1985066 109 110 184 197 204 216 230 240 296 306 323 324 339 401 553 585 594 685 877 899 917 928 929 931 932 968 981 982 1002 1003 1079 1080
1986061 066 110 197 204 216 240 296 306 323 401 553 594 685 877 899 917 928 931 932 968 981 982 1003 1079 1080
1987061 066 110 197 204 216 240 296 323 396 401 553 594 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 1003 1058 1079 1080
1988061 066 110 197 204 216 240 296 323 324 328 396 401 496 553 594 643 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1003 1058 1079 1080
1989061 066 074 110 197 204 216 240 296 323 396 401 496 553 594 643 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1058 1079 1080
1990061 066 110 197 204 216 240 296 323 396 401 496 553 558 594 643 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1079 1080
1991061 066 110 197 204 216 240 296 323 396 401 496 553 558 594 643 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1079 1080
1992061 066 110 197 204 216 240 296 323 396 401 496 553 558 594 643 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1079 1080
1993061 066 110 197 204 216 240 296 323 4 01 496 553 558 594 643 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1079 1080
1994061 066 110 197 204 216 240 296 323 401 496 553 558 594 643 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1079 1080
1995061 066 110 197 204 216 240 296 323 401 496 553 558 594 643 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1079 1080
1996110 197 204 216 240 296 496 594 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1079 1080
1997110 197 204 216 240 296 496 594 877 899 900 917 928 931 932 968 981 982 999 1079 1080

Seria SM42

Rok 2014, Ostrów Mazowiecka. Zdawczy z Małkini na placu rozładunkowym.

Fablok 6D (typy fabryczne Ls800E i Ls800P, typ konstrukcyjny 6D wraz z podtypami, seria PKP SM42) – normalnotorowa manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w zakładach Fablok w Chrzanowie w latach 1963–1992 oraz oferowana do 2013. W sumie wyprodukowano i dostarczono 1822 egzemplarze tego typu, w tym 1157 dla PKP.
W latach 1991-1993 oraz 1996 MD Ostrołęka posiadała 12 lokomotyw serii SM42 na stanie.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Ostrołęka

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
SM42-2128 IV 1983** ** 198*Skasowana w 2021r.
SM42-38527 VII 1983** ** 1987Skasowana w 2021r.
SM42-3873 IX 19791 VII 1997Czynna (P.H.U. LOKOMOTIV)
SM42-3883 IX 1979** ** 198*Skasowana po 1998r.
SM42-3893 IX 19791 VII 1997Skasowana w 2021r.
SM42-3973 IX 1979** ** 198*Skasowana w 2021r.
SM42-4631 VI 19831 VII 1997Czynna (P.H.U. LOKOMOTIV)
SM42-52114 VI 19961 VII 1997Skasowana w 2021r.
SM42-52212 VIII 19911 VII 1997Skasowana w 2021r.
SM42-52730 IX 19881 VII 1997Sprzedana (P.H.U. LOKOMOTIV)
SM42-544** ** 198*1 VII 1997Skasowana po 1998r.
SM42-607** ** 199*1 VII 1997Oczekuje rewizji (PKP IC)
SM42-62431 III 198911 XI 1989Skasowana 2021r.
SM42-62512 VIII 19911 VII 1997Skasowana w 2021r.
SM42-63312 VIII 19911 VII 1997Czynna (PPM-T)
SM42-66612 VIII 19911 VII 1997Skasowana w 2021r.
SM42-71331 III 1989** ** 1993Skasowana w 2021r.
** – data niepewna
– kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
1979387 388 389 397
1980387 388 389 397 544(?)
1981387 388(?) 389 397(?) 544(?)
1982387 388(?) 389 397(?) 544(?)
1983212 385 387 388(?) 389 397(?) 463 544(?)
1984212(?) 385 387 388(?) 389 397(?) 463 544(?)
1985212(?) 385 387 388(?) 389 397(?) 463 544(?)
1986212(?) 385 387 388(?) 389 397(?) 463 544(?)
1987212(?) 385 387 388(?) 389 397(?) 463 544(?)
1988212(?) 387 388(?) 389 397(?) 463 527 544(?)
1989212(?) 387 388(?) 389 397(?) 463 527 544(?) 624 713
1990387 389 463 527 544 607(?) 624 713
1991387 389 463 522 527 544 607(?) 624 625 633 666 713
1992387 389 463 522 527 544 607(?) 624 625 633 666 713
1993387 389 463 522 527 544 607(?) 624 625 633 666 713
1994387 389 463 522 527 544 607(?) 624 625 633 666
1995387 389 463 522 527 544 607(?) 624 625 633 666
1996387 389 463 521 522 527 544 607(?) 624 625 633 666
1997387 389 463 521 522 527 544 607 624 625 633 666
(?) – data niepewna

Seria Ty2

14.09.2019, Warszawa. Ty2-911 prowadzi pociąg specjalny relacji Warszawa Gdańska - Warszawa Olszynka Grochowska przejeżdżając wiaduktem nad ulicą Radzymińską.

Ty2/Ty42 – parowóz towarowy konstrukcji niemieckiej (znormalizowana seria 52), budowany masowo w wielu fabrykach europejskich (w Niemczech i krajach okupowanych, m.in. w Polsce) w latach 1942-1945, znany także jako niemiecka lokomotywa wojenna Kriegslokomotive. Zadaniem tej uproszczonej, taniej w produkcji i niezawodnej lokomotywy miało być obsługiwanie szlaków kolejowych na terenach zdobytych przez III Rzeszę na wschodzie. W roku 1981 MD Ostrołęka posiadała 29 parowozów serii Ty2.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Ostrołęka

Numer lokPrzyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
Ty2-271 I 198020 II 1988Skasowana po 1988r.
Ty2-1351 I 198015 V 1990Skasowana po 1990r.
Ty2-2541 I 19801 VI 1983Skasowana po 1986r.
Ty2-333** II 19704 VIII 1973Skasowana po 1983r.
Ty2-3371 I 19801 VI 1983Skasowana po 1986r.
Ty2-3681 I 198018 V 1984Skasowana po 1990r.
Ty2-3791 I 19801 VI 1983Skasowana po 1987r.
Ty2-4111 I 19801 VI 1983Skasowana po 1987r.
Ty2-4421 I 198010 VII 1984Skasowana po 1985r.
Ty2-4551 I 198026 V 1984Skasowana po 1991r.
Ty2-539** I 196216 XI 1985Skasowana po 1985r.
Ty2-5491 I 198015 XII 1987Skasowana po 1987r.
Ty2-5581 I 198015 XI 1987Skasowana po 1987r.
Ty2-5971 I 19801 VI 1983Skasowana po 1988r.
Ty2-6231 I 19805 XII 1985Skasowana po 1985r.
Ty2-651** III 1962** ** 1970Skasowana po 1983r.
Ty2-668** III 196115 I 1977Skasowana po 1977r.
Ty2-750** XII 19611 I 1980Skasowana po 1987r.
Ty2-755** ** 197*3 XII 1982Skasowana po 1987r.
Ty2-860** VI 1960** II 1962Pomnik, Jabłonowo Pomorskie
Ty2-92720 V 197126 VII 1982Eksponat, TOZK Pyskowice
Ty2-9571 I 19801 VI 1983Skasowana po 1990r.
Ty2-1018** XII 19601 I 1980Skasowana po 1990r.
Ty2-10821 I 19805 VII 1991Skasowana po 1991r.
Ty2-11151 I 198029 II 1988Skasowana po 1991r.
Ty2-11231 I 198029 II 1988Skasowana po 1991r.
Ty2-11431 I 198023 II 1990Skasowana po 1992r.
Ty2-11491 I 198023 II 1984Skasowana po 1984r.
Ty2-11971 I 198012 II 1986Skasowana po 1986r.
Ty2-12181 I 1980** ** 1990Skasowana po 1991r.
Ty2-12321 I 198017 VII 1987Skasowana po 1987r.
Ty2-1239** ** 197*20 IV 1973Skasowana po 1990r.
Ty2-126212 I 196321 XII 1966Skasowana po 1990r.
Ty2-13081 I 198015 V 1990Skasowana po 1990r.
Ty2-13191 I 198027 V 1981Skasowana po 1981r.
** – data niepewna
Kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
1960860 1018
1961668 750 860 1018
1962539 651 668 750 860 1018
1963539 651 668 750 1018 1262
1964539 651 668 750 1018 1262
1965539 651 668 750 1018 1262
1966539 651 668 750 1018 1262
1967539 651 668 750 1018
1968539 651 668 750 1018
1969539 651 668 750 1018
1970333 539 651 668 750 1018 1239(?)
1971333 539 668 750 755(?) 927 1018 1239(?)
1972333 539 750 755(?) 927 1018 1239(?)
1973333 539 750 755(?) 927 1018 1239
1974539 750 755(?) 927 1018
1975539 750 755(?) 927 1018
1976539 750 755(?) 927 1018
1977539 750 755(?) 927 1018
1978539 750 755(?) 927 1018
1979539 750 755 927 1018
198027 135 254 337 368 379 411 442 455 539 549 558 597 623 750 755 927 957 1018 1082 1115 1123 1143 1149 1197 1218 1232 1308 1319
198127 135 254 337 368 379 411 442 455 539 549 558 597 623 750 755 927 957 1082 1115 1123 1143 1149 1197 1218 1232 1308 1319
198227 135 254 337 368 379 411 442 455 539 549 558 597 623 927 957 1082 1115 1123 1143 1149 1197 1218 1232 1308
198327 135 254 337 368 379 411 442 455 539 549 558 597 623 957 1082 1115 1123 1143 1149 1197 1218 1232 1308
198427 135 368 442 455 539 549 558 623 1082 1115 1123 1143 1149 1197 1218 1232 1308
198527 135 539 549 558 623 1082 1115 1123 1143 1197 1218 1232 1308
198627 135 549 558 1082 1115 1123 1143 1197 1218 1232 1308
198727 135 549 558 1082 1115 1123 1143 1218 1232 1308
1988135 1082 1115 1123 1143 1218 1308
1989135 1082 1143 1218 1308
1990135 1082 1143 1218 1308
19911082
(?) – data niepewna

Seria Ol49

16.7.2012, Luboń. Oelka z osobowym z Poznania do Wolsztyna zbliża się do przystanku Wiry.

Ol49 – parowozy osobowe budowane, w latach 1951–1954, w Fabryce Lokomotyw im. F. Dzierżyńskiego w Chrzanowie. Wyprodukowano 112 sztuk dla PKP i 4 sztuki na eksport do Korei Północnej.
Lokomotywy parowe tej serii przeznaczone były do obsługi pociągów osobowych i lekkich pociągów pospiesznych. Miały zastąpić przedwojenne parowozy Ok1 i Ok22. Jest to najmłodszy wyprodukowany w Polsce parowóz pasażerski – pierwszy wyjechał z fabryki w grudniu 1951. W latach 1978 – 1979 MD Ostrołęka posiadała 7 lokomotyw serii Ol49 na stanie.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Ostrołęka

Numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
Ol49-4** III 197610 XII 1981Eksponat, skansen Skierniewice
Ol49-51 I 19781 VI 1983Skasowany po 1987r.
Ol49-259 III 19768 VI 1976Skasowany po 1976r.
Ol49-502 IV 19762 II 1982Pomnik, Toruń Kluczyki
Ol49-71** VI 1978** V 1979Eksponat, Skansen w Kościerzynie
Ol49-8930 XII 1975** ** 1990Skasowany po 1990r.
Ol49-981 V 19771 VI 1979Skasowany po 1987r.
Ol49-991 V 19761 VI 1979Zmiana oznaczeń (OL49-69), czynna
** – data niepewna
Kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
197589
19764 25 50 89 99
19774 25 50 89 98 99
19784 5 50 71 89 98 99
19794 5 50 71 89 98 99
19804 5 50 89
19814 5 50 89
19825 50 89
19835 89
198489
198589
198689
198789
198889
198989
199089

Pozostałe potwierdzone przydziały

18.08.2009, Czeremcha. Tp4 odstawiona na tyłach lokomotywowni.

Poza parowozami serii Ty2 oraz Ol49 w Ostrołęce stacjonowała licznie seria Ok1, Ok2 oraz Tp3 czy Tp4. Niestety ze względu na upływ czasu brak jest szczegółowych informacji o ilostanie tych serii jaki posiadała parowozownia w Ostrołęce.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Ostrołęka

Seria i numer lokPrzyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
Ok1 -77** ** ****17 XI 1970Brak informacji o dalszych losach
Ok1-2663 X 19698 XII 1978Eksponat w Skierniewicach
Ok1-258** VII 1971III 1975W marcu 1975 przekazany do pracy na bocznicy w Jelonkach.
Ok1-309** ** **** 17 XI 1970Brak informacji o dalszych losach
Ok1-423** ** ****** ** ****IV 1937 sfotografowana z pociągiem relacji Tłuszcz – Małkinia – Ostrołęka
Tp3-3610 IV 19472 X 1950Eksponat, Muzeum Broni Pancernej w Poznaniu
** – data niepewna
Kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące

Źródło: Ilostan Pojazdów Trakcyjnych, polskieparowozy.pl, Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei


<- Powrót do strony głównej


Ilostan MD Siedlce

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2021, godź 16:00



Seria SP45

Rok 1981. SP45-005 z pociągiem osobowym z Małkini do Siedlec opuszcza stację początkową. Niewykorzystany kadr z filmu Shoah (1985) Claude'a Lanzmanna.

SP45 / SU45 (301D) – polska uniwersalna lokomotywa spalinowa produkowana w latach 1970–1976 w Zakładach Metalowych im. Hipolita Cegielskiego w Poznaniu dla Polskich Kolei Państwowych jako seria SP45, później przebudowana. Była używana do prowadzenia pociągów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych. W roku 1985 lokomotywownia MD Siedlce posiadała 11 lokomotyw serii SP45.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Siedlce

Seria i numerPrzyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
SP45-00522 V 198012 XII 1985Pożar w 1992r. Skasowana po 1998r.
SP45-0071 XI 19784 I 1989Skasowana po 1994r.
SP45-01620 X 19825 I 1990Skasowana po 1996r.
SP45-0594 VII 198018 XI 1988Skasowana po 1998r.
SP45-08623 VII 198428 V 1988Oczekuje kasacji
SP45-13712 XI 197828 III 1989Skasowana w marcu 2012r.
SP45-16324 II 198730 I 1989Pożar w 1992r. Skasowana po 1992r.
SP45-1643 II 19831 I 1985Oczekuje kasacji
SP45-1857 IX 19793 XII 1988Skasowana 7 XII 2011r.
SP45-24820 VI 197930 VIII 1984Skasowana po 1999r.
SP45-2493 XI 197824 XII 1987Skasowana 19 IX 2017r.
SP45-2505 XII 197812 X 1988Skasowana 18 XI 2019r.
Kolorem białym oznaczono lokomotywy jeszcze fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

Rok Numery lokomotyw
1978007
1979007 054 137 185 248 250
1980005 007 054 059 137 185 248 249 250
1981005 007 059 137 185 248 249 250
1982005 007 016 059 137 185 248 249 250
1983005 007 016 059 137 164 185 248 249 250
1984005 007 016 059 086 137 164 185 248 249 250
1985005 007 016 059 086 137 185 249 250
1986005 007 016 059 086 137 185 249 250
1987005 007 016 059 086 137 163 185 249 250
1988005 007 016 059 086 137 163 185 250
1989005 016
1990016

Seria SP32

Rok 2013, Piła. SP32-206 podczas postoju w peronach stacji Piła Główna.

SP32 / SP49 (LDE 1300) – lokomotywa spalinowa przeznaczona do prowadzenia lekkich składów pasażerskich wyprodukowana w rumuńskich zakładach FAUR w Bukareszcie w latach 1985–1991 w liczbie 152 sztuk specjalnie dla Polskich Kolei Państwowych. W latach 1991 – 1992 MD Siedlce posiadała na stanie 11 lokomotyw tego typu.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Siedlce

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
SP32-0015 V 198514 V 1992Skasowana po 1999r.
SP32-0025 V 198511 V 1992Skasowana w marcu 2009r.
SP32-10722 X 198811 IX 1992Skasowana po 2004r.
SP32-108 25 X 198814 VII 1993Skasowana w marcu 2009r.
SP32-109 1 XI 19882 IV 1993Skasowana po 1998r.
SP32-110 17 XI 198822 VII 1992Zmodernizowana (SP32-203)
SP32-11124 II 198911 IX 1992Skasowana po 2004r.
SP32-11226 II 198922 VII 1992Skasowana po 1998r.
SP32-1136 III 19893 VIII 1992Zmodernizowana (SP32-205)
SP32-1141 IV 198920 VIII 1992Skasowana po 2004r.
SP32-14916 III 199120 VIII 1992Odstawiona jako eksponat
Kolorem białym oznaczono lokomotywy jeszcze fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
1985001 002
1986001 002
1987001 002
1988001 002 107 108 109 110
1989001 002 107 108 109 110 111 112 113 114
1990001 002 107 108 109 110 111 112 113 114
1991001 002 107 108 109 110 111 112 113 114 149
1992001 002 107 108 109 110 111 112 113 114 149
1993108 109

Seria ST44

18.08.2012, Niegowiec. Gagarin ze stonką taszczą ciężkie wahadło do Ostrowi Mazowieckiej przejeżdżając przez most nad rzeką Brok.

ST44 (M62) – radziecka lokomotywa spalinowa produkowana przez Ługanskij Tiepłowozostroitielnyj Zawod(ukr.) dla wielu krajów-członków Rady Wzajemnej Pomocy Gospodarczej oraz Korei Północnej. Żargonowo nazywana Gagarinem lub Iwanem. W roku 1988 MD Siedlce posiadała na stanie 23 lokomotywy serii ST44.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Siedlce

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
ST44-04813 IX 19781 VI 1992Skasowana po 1998r.
ST44-0807 VII 19781 VI 1992Skasowana po 1998r.
ST44-0894 IX 197829 V 1988Zmodernizowana (ST44-1276)
ST44-0943 IX 19821 VI 1992Skasowana po 1998r.
ST44-09815 XI 19829 IX 1984Skasowana po 1991r.
ST44-1656 IX 197823 VI 1985Skasowana po 2000r.
ST44-23325 II 19871 VI 1992Skasowana po 1996r.
ST44-2341 XII 19811 VI 1992Skasowana po 1998r.
ST44-2371 IX 19821 VII 1992Skasowana po 1998r.
ST44-2431)11 VII 197730 IV 1982Skasowana po 1982r.
ST44-2832 IX 197829 IX 1984Skasowana po 1992r.
ST44-30022 IV 198514 VII 1985Skasowana po 1996r.
ST44-32420 V 198830 V 1988Czynna
ST44-32820 V 198830 V 1988Skasowana po 1998r.
ST44-3312 IX 19871 VI 1992Skasowana po 1996r.
ST44-35511 VI 197929 IX 1984Skasowana w marcu 1993r.
ST44-3621 VI 197916 IX 1991Skasowana w marcu 1992r.
ST44-38010 V 198827 V 1988Skasowana w marcu 1992r.
ST44-3975 XI 198725 IX 1989Skasowana po 1989r.
ST44-4005 IX 197816 XI 1984Skasowana po 1998r.
ST44-43924 II 19871 VI 1992Skasowana po 1993r.
ST44-5777 VI 19831 VI 1992Skasowana po 1996r.
ST44-58722 I 19821 VI 1992Skasowana po 1996r.
ST44-6417 VII 198729 XI 1988Sprzedana do Korei Północnej
ST44-6851 IV 19881 VI 1992Skasowana po 1996r.
ST44-90112 VII 19791 VI 1992Skasowana po 2010r.
ST44-9671 X 19797 VII 1987Zmodernizowana (ST44-1242)
ST44-97331 XII 198415 VII 1985Skasowana po 2000r.
ST44-10077 VII 19871 VI 1992Sprzedana do Korei Północnej
ST44-10157 VII 19871 XII 1988Skasowana po 1998r.
ST44-10516 XII 19801 XII 1992Skasowana po 1998r.
1) – Uczestniczyła w wypadku w Chotyłowie w roku 1977. Naprawiona przez załogę lokomotywowni Siedlce z okazji jubileuszu 35-lecia PRL.
Kolorem białym oznaczono lokomotywy jeszcze fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
1977243
1978048 080 089 165 243 283 400 901
1979048 080 089 165 243 283 355 362 400 901 967
1980048 080 089 165 243 283 355 362 400 901 967 1051
1981048 080 089 165 234 243 283 355 362 400 901 967 1051
1982048 080 089 094 098 165 234 237 243 283 355 362 400 587 901 967 1051
1983048 080 089 094 098 165 234 237 283 355 362 400 577 587 901 967 1051
1984048 080 089 094 098 165 234 237 283 355 362 400 577 587 901 967 973 1051
1985048 080 089 094 234 237 283 300 362 577 587 901 967 973 1051
1986048 080 089 094 234 237 283 362 577 587 901 967 1051
1987048 080 089 094 233 234 237 283 331 362 397 439 577 587 641 901 967 1007 1015 1051
1988048 080 089 094 233 234 237 283 324 328 331 362 380 397 439 577 587 641 685 901 1007 1015 1051
1989048 080 094 233 234 237 331 362 397 439 577 587 685 901 1007 1051
1990048 080 094 233 234 237 331 362 439 577 587 685 901 1007 1051
1991048 080 094 233 234 237 331 362 439 577 587 685 901 1007 1051
1992048 080 094 233 234 237 331 439 577 587 685 901 1007 1051

Seria SM/SP42

Rok 2012. SM42 spółki PKP Cargo z pociągiem zdawczym do Sokołowa Podlaskiego podąża wzdłuż nowo wybudowanej obwodnicy miasta Siedlce.

Fablok 6D (typy fabryczne Ls800E i Ls800P, typ konstrukcyjny 6D wraz z podtypami, seria PKP SM42) – normalnotorowa manewrowa lokomotywa spalinowa produkowana w zakładach Fablok w Chrzanowie w latach 1963–1992 oraz oferowana do 2013. W sumie wyprodukowano i dostarczono 1822 egzemplarze tego typu, w tym 1157 dla PKP.
W latach 1975 – 1983 MD Siedlce posiadała 3 lokomotywy serii SP42 a w roku 1991 10 lokomotyw serii SM42.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Siedlce

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
SP42-06426 VII 1975 16 VI 1983 Skasowana po 2010r.
SP42-06526 VII 1975 14 X 1983 Skasowana po 2009r.
SP42-06626 X 1975 18 I 1984 Skasowana 19 XII 1999
SM42-212** ** 198* 1 VI 1992Skasowana w 2021r.
SM42-297** ** 198* 1 VI 1992Oczekuje rewizji
SM42-397 ** ** 198*1 VI 1992Skasowana w 2021r.
SM42-4724 IX 19781 VII 1997Skasowana po 1999r.
SM52-53630 IV 19871 VII 1997Skasowana w 2021r.
SM42-5389 VIII 199127 II 1992Sprzedana (L&T Company)
SM42-6019 VIII 19911 VI 1992Skasowana w 2021r.
SM42-60215 XI 19791 VI 1992Sprzedana (L&T Company)
SM42-6071 IV 1989** ** 199*Oczekuje rewizji (PKP IC)
SM42-62626 IX 19841 VI 1992Skasowana w 2021r.
SM42-6271 IV 19893 VIII 1989Sprzedana (P.H.U. LOKOMOTIV)
– kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące
** – data niepewna

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery serii SM42Numery serii SP42
1975064 065 066
1976064 065 066
1977064 065 066
1978472064 065 066
1979472 602064 065 066
1980212(?) 297(?) 397(?) 472 602064 065 066
1981212(?) 297(?) 397(?) 472 602064 065 066
1982212(?) 297(?) 397(?) 472 602064 065 066
1983212(?) 297(?) 397(?) 472 602064 065 066
1984212(?) 297(?) 397(?) 472 602 626066
1985212(?) 297(?) 397(?) 472 602 626
1986212(?) 297(?) 397(?) 472 602 626
1987212(?) 297(?) 397(?) 472 536 602 626
1988212(?) 297(?) 397(?) 472 536 602 626
1989212(?) 297(?) 397(?) 472 536 602 607 626 627
1990212 297 397 472 536 602 607 626
1991212 297 397 472 536 538 601 602 607(?) 626
1992472 536 538 601 602 607(?) 626
1993472 536 607(?)
1994472 536 607(?)
1995472 536 607(?)
1996472 536 607(?)
1997472 536 607(?)
(?) – data niepewna

Seria Pt47

Pt47 był najnowocześniejszym typem parowozu pospiesznego używanym na PKP. Przy projektowaniu lokomotywy wykorzystano projekt przedwojennego parowozu serii Pt31. Wprowadzono liczne zmiany konstrukcyjne przy tych samych zasadniczych wymiarach podwozia, układu napędowego i proporcjach kotła. Pierwszy parowóz Pt47 wyprodukowany w Chrzanowie został przekazany 18 sierpnia 1948 roku. Pierwszy parowóz Pt47 wyprodukowany w Poznaniu został przekazany 14 grudnia 1948 roku.
W latach 1978 – 1979 MD Siedlce posiadała 18 parowozów serii Pt47.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Siedlce

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
Pt47-4** X 196223 V 1973Skasowany po 1990r.
Pt47-5** VII 197315 VII 1979Skasowany po 1979r.
Pt47-328 VIII 1967
21 IX 1978
** XII 1967
22 X 1980
Skasowany 22 X 1987
Pt47-354 X 196218 XI 1966Skasowany po 1985r.
Pt47-36** X 19629 VII 1967Skasowany po 1986r.
Pt47-3822 XII 1966
5 II 1978
** XII 1969
7 IV 1984
Skasowany po 1998r.
Pt47-46** IV 19632 VIII 1980Skasowany po 1986r.
Pt47-47** III 196421 VIII 1981Skasowany po 1988r.
Pt47-4830 IX 19629 IX 1974Skasowany po 1987r.
Pt47-49** X 1962
** V 1965
** XII 1962
21 VIII 1981
Skasowany po 1987r.
Pt47-5010 XI 19628 II 1981Eksponat
TOZK Pyskowice
Pt47-56** X 196221 VI 1981Skasowany po 1985r.
Pt47-57** XI 1962
17 IX 1973
** V 1966
21 VI 1980
Skasowany po 1987r.
Pt47-6719 I 197824 VI 1980Skasowany po 1986r.
Pt47-6827 V 196727 VII 1980Skasowany po 1985r.
Pt47-7924 X 19781 II 1980Skasowany po 1984r.
Pt47-90** X 196222 III 1963Skasowany po 1985r.
Pt47-9129 XI 19679 II 1970Skasowany po 1984r.
Pt47-974 VI 196916 XI 1974Skasowany po 1987r.
Pt47-12525 VI 197727 IX 1980Skasowany po 1988r.
Pt47-13515 I 1963
3 VIII 1971
28 III 1970
5 IV 1980
Skasowany po 1988r.
Pt47-1413 II 19679 VII 1970Skasowany po 1986r.
Pt47-147** XII 196229 XI 1966Skasowany po 1983r.
Pt47-149** X 1962
16 XI 1978
** IX 1965
29 VI 1980
Skasowany po 1989r.
Pt47-150** X 196227 IV 1981Skasowany 7 V 1988
Pt47-15626 VI 197719 XII 1980Skasowany po 1987r.
Pt47-16210 II 19788 VII 1980Skasowany po 1986r.
Pt47-166** II 1962** IV 1965Skasowany po 1987r.
** – data niepewna
Kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
19624 35 36 48 49 50 56 57 90 147 149 150 166
19634 35 36 46 48 50 56 57 90 135 147 149 150 166
19644 35 36 46 47 48 50 56 57 135 147 149 150 166
19654 35 36 46 47 48 49 50 56 57 135 147 149 150 166
19664 36 38 46 47 48 49 50 56 57 135 147 150
19674 32 36 38 46 47 48 49 50 56 68 91 135 141 150
19684 38 46 47 48 49 50 56 68 91 135 141 150
19694 38 46 47 48 49 50 56 68 91 97 135 141 150
19704 46 47 48 49 50 56 68 91 97 135 141 150
19714 46 47 48 49 50 56 68 97 135 150
19724 46 47 48 49 50 56 68 97 135 150
19734 5 46 47 48 49 50 56 57 68 97 135 150
19745 46 47 48 49 50 56 57 68 97 135 150
19755 46 47 49 50 56 57 68 135 150
19765 46 47 49 50 56 57 68 135 150
19775 46 47 49 50 56 57 68 125 135 150 156
19785 32 38 46 47 49 50 56 57 67 68 79 125 135 149 150 156 162
19795 32 38 46 47 49 50 56 57 67 68 79 125 135 149 150 156 162
198032 38 46 47 49 50 56 57 67 68 79 125 135 149 150 156 162
198138 47 49 50 56 150
198238
198338
198438

Seria TKt48

TKt48 – seria parowozów tendrzaków produkowanych w latach 1950–1957 w zakładach HCP (94 sztuki) i Fablok (199 sztuk). Przeznaczone były do ruchu podmiejskiego i pociągów towarowych. Ostatnia seria parowozów wyprodukowanych przez Fablok dla PKP. Masa napędna „tekatki” była nieduża, co w połączeniu z czterema parami kół napędowych dawało doskonałe przyspieszenie rozruchu. Cecha ta sprawiała, iż zdecydowana część tendrzaków prowadziła składy osobowe, szczególnie z dużą liczbą przystanków.
W latach 1973 i 1977 MD Siedlce posiadała 8 parowozów serii TKt48.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Siedlce

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
TKt48-2315 V 1977** X 1977Eksponat TOZK Pyskowice
TKt48-30** VII 1957** ** 1963Skasowany po 1983r.
TKt48-31** VII 1957** I 1959Skasowany po 1986r.
TKt48-371 X 196423 III 1973Skasowany po 1984r.
TKt48-56** VI 1957
10 III 1964
** V 1963
12 I 1978
Skasowany po 1990r.
TKt48-124** IV 196420 I 1978Pomnik, st. Zagórz
TKt48-1317 II 1956** IX 1957Skasowany po 1987r.
TKt48-13217 I 1956** XII 1977Skasowany po 1993r.
TKt48-13318 I 1956** X 1977Skasowany po 1990r.
TKt48-13421 I 1956** VI 1963Skasowany po 1986r.
TKt48-13511 II 197312 I 1978Skasowany po 1993r.
TKt48-1439 IV 1971** V 1977Eksponat, IK Wolsztyn
TKt48-185** IV 196410 III 1978Eksponat, Skansen Jarocin
** – data niepewna
Kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
1956131 132 133 134
195730 31 56 131 132 133 134
195830 31 56 132 133 134
195930 31 56 132 133 134
196030 56 132 133 134
196130 56 132 133 134
196230 56 132 133 134
196330 56 132 133 134
196437 56 124 132 133 185
196537 56 124 132 133 185
196637 56 124 132 133 185
196737 56 124 132 133 185
196837 56 124 132 133 185
196937 56 124 132 133 185
197037 56 124 132 133 185
197137 56 124 132 133 143 185
197237 56 124 132 133 143 185
197337 56 124 132 133 135 143 185
197456 124 132 133 135 143 185
197556 124 132 133 135 143 185
197656 124 132 133 135 143 185
197723 56 124 132 133 135 143 185
197856 124 135 185

Seria Ty2

14.09.2019, Warszawa. Ty2-911 prowadzi pociąg specjalny relacji Warszawa Gdańska - Warszawa Olszynka Grochowska przejeżdżając wiaduktem nad ulicą Radzymińską.

Ty2/Ty42 – parowóz towarowy konstrukcji niemieckiej (znormalizowana seria 52), budowany masowo w wielu fabrykach europejskich (w Niemczech i krajach okupowanych, m.in. w Polsce) w latach 1942-1945, znany także jako niemiecka lokomotywa wojenna Kriegslokomotive. Zadaniem tej uproszczonej, taniej w produkcji i niezawodnej lokomotywy miało być obsługiwanie szlaków kolejowych na terenach zdobytych przez III Rzeszę na wschodzie. W latach 1981 – 1982 MD Siedlce posiadała 38 parowozów serii Ty2.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Siedlce

Numer lokPrzyjęty na stanZdjęty ze stanuUwagi
Ty2-81 I 19794 XI 1989Skasowany po 1989r.
Ty2-471 I 197915 XII 1987Skasowany po 1987r.
Ty2-581 I 19791 VI 1983Skasowany po 1990r.
Ty2-661 I 19797 III 1987Skasowany po 1987r.
Ty2-711 I 198011 Xi 1984Skasowany po 1991r.
Ty2-8114 II 197011 IX 1971Eksponat, MPiK Jaworzyna Śląska
Ty2-961 I 197915 III 1984Skasowany po 1984r.
Ty2-1071 I 197913 III 1987Skasowany po 1987r.
Ty2-1141 I 198019 VIII 1985Skasowany po 1985r.
Ty2-119** XII 1948** VIII 1951Skasowany po 1990r.
Ty2-2551 I 198019 VIII 1985Skasowany po 1985r.
Ty2-2641 I 197918 III 1982Skasowany po 1982r.
Ty2-2741 I 197917 VIII 1984Skasowany po 1987r.
Ty2-2821 I 197914 XI 1989Skasowany po 1989r.
Ty2-3611 I 197923 II 1990Skasowany po 1990r.
Ty2-432** V 19771 I 1980Skasowany po 1992r.
Ty2-4681 I 197912 IX 1988Skasowany po 1988r.
Ty2-5621 I 19791 VI 1983Skasowany po 1987r.
Ty2-570** VIII 194514 XI 1973Skasowany po 1973r.
Ty2-5721 I 19791 VI 1983Eksponat, Stacja Muzeum
Ty2-583** ** 196*** V 1962Skasowany po 1988r.
Ty2-6121 I 19791 I 1980Skasowany po 1981r.
Ty2-6191 I 19792 VI 1987Skasowany po 1987r.
Ty2-6491 I 197915 III 1984Skasowany po 1984r.
Ty2-6621 I 197928 VII 1987Skasowany po 1987r.
Ty2-7041 I 19791 VI 1983Skasowany po 1991r.
Ty2-7201 I 19791 VI 1983Skasowany po 1988r.
Ty2-7341 I 19805 VII 1984Skasowany po 1984r.
Ty2-7441 I 197914 VII 1986Skasowany po 1984r.
Ty2-775** ** 199110 XI 1998Skasowany po 1998r.
Ty2-8071 I 19795 VI 1984Skasowany po 1984r.
Ty2-8161 I 19792 VI 1987Skasowany po 1987r.
Ty2-8181 I 197920 II 1988Skasowany po 1988r.
Ty2-8251 I 197920 II 1988Skasowany po 1988r.
Ty2-841** ** 199110 X 1992Skasowany po 1992r.
Ty2-877** ** 19702 IV 1971Skasowany po 1980r.
Ty2-8991 I 198015 V 1990Skasowany po 1990r.
Ty2-927** VII 1948** VII 1955Eksponat, TOZK Pyskowice
Ty2-9311 I 198025 V 1982Skasowany po 1982r.
Ty2-9541 I 197911 IV 1984Skasowany po 1991r.
Ty2-9961 I 19796 VI 1984Skasowany po 1984r.
Ty2-10231 I 19797 III 1987Skasowany po 1987r.
Ty2-1026** ** 199011 VI 1991Skasowany po 1991r.
Ty2-1191** ** 199010 X 1992Skasowany po 1992r.
Ty2-12081 I 19795 II 1991Skasowany po 1991r.
Ty2-12231 I 19631 I 1980Skasowany po 1982r.
Ty2-12251 I 197915 XII 1987Skasowany po 1987r.
Ty2-12261 I 1963
1 I 1980
31 XII 1966
5 II 1991
Pomnik, Zespołu Szkół w Tłuszczu
Ty2-12321 I 19631 I 1980Skasowany po 1987r.
Ty2-12331 I 196331 XII 1966Skasowany po 1990r.
Ty2-12391 I 1963** ** 197*Skasowany po 1990r.
Ty2-12484 III 196331 XII 1966Skasowany po 1991r.
Ty2-12514 III 19631 I 1980Skasowany po 1991r.
Ty2-12524 III 1963** ** 1990Skasowany po 1998r.
Ty2-12564 III 1963** ** 1965Skasowany w 1973r.
po wypadku na st. Głowno
Ty2-12604 III 196331 XII 1966Skasowany po 1987r.
Ty2-13111 I 197923 II 1990Skasowany po 1990r.
Ty2-1407** XII 1974** XI 1978Eksponat, Skansen Skierniewice
** – data niepewna
Kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące
Brak większości danych z lat 1945 – 1979

Ilostan w rozłożeniu na lata

RokNumery lokomotyw
1945570
1946570
1947570
1948119 570 927
1949119 570 927
1950119 570 927
1951119 570 927
1952570 927
1953570 927
1954570 927
1955570 927
1956570
1957570
1958570
1959570
1960570 583
1961570 583
1962570 583
1963570 1223 1226 1232 1233 1239 1248 1251 1252 1256 1260
1964570 1223 1226 1232 1233 1239 1248 1251 1252 1256 1260
1965570 1223 1226 1232 1233 1239 1248 1251 1252 1256 1260
1966570 1223 1226 1232 1233 1239 1248 1251 1252 1260
1967570 1223 1232 1239 1251 1252
1968570 1223 1232 1239 1251 1252
1969570 1223 1232 1239 1251 1252
197081 570 877 1223 1232 1239(?) 1251 1252
197181 570 877 1223 1232 1239(?) 1251 1252
1972570 1223 1232 1239(?) 1251 1252
1973570 1223 1232 1239(?) 1251 1252
19741223 1232 1239(?) 1251 1252 1407
19751223 1232 1239(?) 1251 1252 1407
19761223 1232 1239(?) 1251 1252 1407
1977432 1223 1232 1239(?) 1251 1252 1407
1978432 1223 1232 1239(?) 1251 1252 1407
19798 47 58 66 96 107 264 274 282 361 432 468 562 572 612 619 649 662 704 720 744 807 816 818 825 954 996 1023 1208 1223 1225 1232 1239(?) 1251 1252 1311
19808 47 58 66 71 96 107 114 255 264 274 282 361 432 468 562 572 612 619 649 662 704 720 734 744 807 816 818 825 899 931 954 996 1023 1208 1223 1225 1226 1232 1251 1252 1311
19818 47 58 66 71 96 107 114 255 264 274 282 361 468 562 572 619 649 662 704 720 734 744 807 816 818 825 899 931 954 996 1023 1208 1223 1225 1226 1252 1311
19828 47 58 66 71 96 107 114 255 264 274 282 361 468 562 572 619 649 662 704 720 734 744 807 816 818 825 899 931 954 996 1023 1208 1223 1225 1226 1252 1311
19838 47 58 66 71 96 107 114 255 274 282 361 468 562 572 619 649 662 704 720 734 744 807 816 818 825 899 954 996 1023 1208 1223 1225 1226 1252 1311
19848 47 66 71 96 107 114 255 274 282 361 468 619 649 662 734 744 807 816 818 825 899 954 996 1023 1208 1225 1226 1252 1311
19858 47 66 107 114 255 282 361 468 619 662 744 816 818 825 899 1023 1208 1225 1226 1252 1311
19868 47 66 107 282 361 468 619 662 744 816 818 825 899 1023 1208 1225 1226 1252 1311
19878 47 66 107 282 361 468 619 816 818 825 899 1023 1208 1225 1226 1252 1311
19888 282 361 468 818 825 899 1208 1226 1252 1311
19898 282 361 899 1208 1226 1252 1311
1990361 899 1026 1191 1208 1226 1252 1311
1991775 841 1026 1191 1208 1226
1992775 841 1191
1993775
1994775
1995775
1996775
1997775
1998775
(?) – data niepewna
Brak większości danych z lat 1945 – 1979

Pozostałe potwierdzone przydziały

18.08.2009, Czeremcha. Tp4-149 odstawiona na tyłach lokomotywowni.

W aktualnie znanej dokumentacji brak jest niestety informacji o parowozach serii OKl27, oraz Tr203 licznie stacjonujących w siedleckiej lokomotywowni. Pierwsze obsługiwały głównie pociągi osobowe zaś te drugie ciężko pracowały jako lokomotywy manewrowe w Siedlcach i stacjach sąsiednich. Są za to wzmianki o parowozach, które teoretycznie nie powinny się tu pojawiać jak choćby najcięższy wyprodukowany w Polsce parowóz (seria Ty51) czy niewiele im ustępujące Ty45. Liczne były też parowozy serii Tp4 liczące sobie kilkadziesiąt lat służby. Co niektóre z nich przetrwały dwie wielkie wojny. Poniżej lista maszyn, których stacjonowanie w MD Siedlce jest potwierdzone.

Daty w jakich lokomotywy służyły pod MD Siedlce

Seria i numer lok.Przyjęta na stanZdjęta ze stanuUwagi
Ty51-9** V 1960
** II 1970
** I 1963
12 XII 1976
Wrak, Kraków Płaszów
Ty51-156** ** ****1 IV 1970Brak informacji o dalszych losach
Ty51-166** ** ****8 III 1972Brak informacji o dalszych losach
Ty51-210** ** ****4 IV 1970Brak informacji o dalszych losach
Ty51-223** V 1960 14 VI 1961Eksponat, Wolsztyn
Ty45-149** IV 1967** XII 1967Pomnik, Kluczbork
Ty45-20513 I 196224 X 1963Pomnik, Iłowo
OKl27-41** VIII 1952** III 1957Eksponat, Chabówka
OKl27-65po 19451 I 1966Pomnik, Gdynia Grabówek
Ok1-258** X 1968** VII 1971W marcu 1975 przekazany do pracy na bocznicy w Jelonkach.
Ok1-296** VI 195722 IV 1971Eksponat Museum für Verkehr und Technik, Berlin
Tp4-148** X 1948** X 1948Pomnik, Czeremcha
Tr203-149** VIII 195315 I 1977Skasowany w OSM Sieradz
** – data niepewna
Kolorem białym oznaczono lokomotywy fizycznie istniejące.

Źródło: Ilostan Pojazdów Trakcyjnych, polskieparowozy.pl, Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei


<- Powrót do strony głównej


Tor 219 stacji Siedlce

Kolej Żelazna Siedlce – Ostrołęka została zaprojektowana jako linia magistralna – dwutorowa. Projekt ten został wykonany i w początkowym okresie swego istnienia linia ta faktycznie była dwutorowa jednak w ciągu jej pierwszych kilometrów zdecydowano się rozdzielić oba tory. Ówczesny tor nr 1 miał identyczny przebieg jak dzisiejszy aczkolwiek tor nr 2 zdecydowano się wytrasować w zupełnie inny sposób.


Historia:

Oba tory Kolei Siedlecko – Ostrołęckiej brały początek w stacji Siedlce. Tor nr 1 zaczynał się i przebiegał identycznie jak dziś. Tor nr 2 zaś kilkaset metrów przed przejazdem kolejowym na ulicy Piaskowej oddzielał się od „jedynki”, wędrował wzdłuż niej aczkolwiek nie nasypem a głębokim wkopem, przebiegając pod linią Kolei Warszawsko – Terespolskiej oraz dzisiejszą ulicą Warszawską. Następnie szerokim łukiem wpadał do Siedlec łącząc się z torami stacyjnymi w dzisiejszym tak zwanym Parku Osobowym. Było to podyktowane chęcią takiego prowadzenia ruchu w kierunku Małkini oraz Warszawy, żeby trasy pociągów (ich przebiegi) nie kolidowały ze sobą nawzajem. Rozwiązanie to zapewniało jednoczesny, bezkolizyjny wjazd pociągów z Małkini i Warszawy na stację w Siedlcach. Rozwiązanie to w czasach, gdy kolej w Polsce dopiero raczkowała było absurdalne aczkolwiek jeśli spojrzymy na główne przeznaczenie linii do Małkini (linia rokadowa znaczenia militarnego) nie wydaje się już to bezsensowne.

Zdjęcie lotnicze Siedlec z 1944 roku zamieszczone na portalu fotopolska.eu, przedstawiające bezkolizyjny wjazd do Siedlec z kierunku ostrołęckiego.
Zdjęcie lotnicze Siedlec z 1944 roku zamieszczone na portalu fotopolska.eu, przedstawiające bezkolizyjny wjazd do Siedlec z kierunku ostrołęckiego.

Okres międzywojenny dla tej części linii nr 34 jest zagadką. Po I Wojnie Światowej rozebrano tor nr 2 a co się stało z bezkolizyjnym wjazdem do Siedlec nie wiadomo. Na pewno na tym odcinku pozostały wiadukty w ciągu ul. Warszawskiej oraz Kolej Żelaznej Warszawsko – Terespolskiej a czy sam tor istniał i czy był wykorzystywany?
Odbudowa kraju po zniszczeniach dokonanych przez zaborców borykała się z brakiem finansów oraz materiałów a co za tym idzie linia kolejowa Ostrołęka – Siedlce była odbudowywana tylko w stopniu podstawowym. Wątpliwym jest, by zaprzątano sobie głowę odbudową mało potrzebnego aczkolwiek wymagającego dużych nakładów odcinka linii tym bardziej, że na całej długości linii tor nr 2 zlikwidowano. Pewnym jest jednak, że bezkolizyjny tor nr 2 istniał już w okresie II Wojny Światowej. Zdjęcia lotnicze wykonane przez Luftwaffe w 1944 roku wyraźnie pokazują bezkolizyjny wyjazd z Siedlec, łączący się z linią do Ostrołęki kilkaset metrów za przejazdem kolejowym na ulicy Piaskowej. Został tam utworzony posterunek odgałęźny aczkolwiek nie wiadomo czy przez Wojsko Niemieckie podczas okupacji czy wcześniej, w ramach odbudowy linii po I Wojnie Światowej.


Po roku 1944 i wyzwoleniu Siedlec Armia Czerwona na potrzeby działań wojennych przekuła całą linię na tor szeroki oraz odbudowała tor nr 2 ale już rok później przekazując linię władzom polskim świeżo wybudowany tor zwinęła w ramach „zdobyczy wojennych”, pozostawiając tylko jego krótki odcinek do Strzały. Odbudowa linii po kolejnej wojnie definitywnie zakończyła podstawową rolę bezkolizyjnego wjazdu do Siedlec. Tor nr 2 pozostawiono na całym, istniejącym odcinku aczkolwiek nie połączono go z linią nr 34. W rejonie ul. Piaskowej wybudowano małą grupę torów manewrowych z trójkątem do obracania lokomotyw zaś tor nr 2 przemianowano na tor 219 i w okolicy Strzały zakończono kozłem oporowym tworząc długi tor odstawczy dla niepotrzebnego taboru kolejowego.
Kolejne lata to rozbudowa szopy w Siedlcach. W związku z budową obrotnic przy halach wachlarzowych trójkąt „na Piaskowej” stał się niepotrzebny i został rozebrany jeszcze przed modernizacją linii w 1986 roku. Grupa torów w rejonie ul. Piaskowej stała się typową grupą odstawczą na której do roku 2000 zalegały jeszcze nikomu nie potrzebne wagony, czekające na kres swojego istnienia. Po roku 2000 cała grupa torów oraz tor nr 219 będący kiedyś bezkolizyjnym wjazdem do Siedlec zostały rozebrane a dziś wkopem pozostałym po tym torze przebiega wewnętrzna obwodnica miasta.


Infrastruktura:

Tor nr 219 zaczynał się w stacji Siedlce w rejonie Parku Osobowego rozjazdem nr 210 i wędrował szerokim łukiem w głębokim wkopie wzdłuż ulicy Łukasińskiego, pod ulicą Warszawską (Świerczewskiego) i linią nr 2 Warszawa – Terespol kierując się na południe i dołączając do linii nr 34 w okolicy przejazdu kolejowego na ulicy Piaskowej. Tutaj zaczynała się mała grupa torów manewrowych zawierająca tory 261 i 263 oraz trójkąt do obracania parowozów rozebrany w latach 70-tych. Tory 261 i 263 łączył rozjazd nr 1060 od strony Siedlec i 1062 od strony Strzały a trójkąt oddzielał się od nich rozjazdami 1061 i 1063. Za rozjazdem 1062 do samej Strzały biegł tor odstawczy równoległy do linii nr 34 a w okolicy ulicy Magazynowej kończył się kozłem oporowym.
W okolicy przejazdu na ulicy Piaskowej i rozjazdu 1060 do roku 2012 można było znaleźć fundamenty dość dużego budynku sugerujące nastawnię zaś brak oznaczenia Sl-2 w numeracji nastawni w Siedlcach sugeruje, że budynek ten taką rolę spełniał i mógł być tak oznaczony.

Uproszczony schemat północnej głowicy stacji Siedlce.
Uproszczony schemat północnej głowicy stacji Siedlce.

Chronologia wydarzeń:

  • 21 VII 1887 – otwarcie linii
  • 1918 – likwidacja toru nr 2
  • lata międzywojenne – odbudowa toru nr 2
  • 1945 – powstaje trójkąt do obracania parowozów oraz grup torów manewrowych
  • lata 70-te – likwidacja trójkąta
  • okolice roku 2000 – likwidacja całej grupy torów oraz bezkolizyjnego wjazdu do Siedlec
  • 2012 – budowa wewnętrznej obwodnicy miasta

Chronologia nazw:

  • 1887 – 2000 – Siedlce

Lokalizacja:


Wyświetl większą mapę

Galeria:


Źródła: Schemat stacji Siedlce z 1981 roku

Małkinia / Ostrołęka – Ostrów Maz.


Pociągi zdawcze kursujące z Małkini i Ostrołęki do Ostrowi Mazowieckiej


Siedlce – Sokołów Podlaski


Pociągi zdawcze relacji Siedlce – Sokołów Podlaski


Pociągi bocznicowe


Składy kursujące w relacji Siedlce – B.S. Strzała

Pociągi towarowe


Pociągi towarowe kursujące tu nieregularnie


Pociągi pasażerskie


Pociągi specjalne złapane na liniach nr 34 i 55